2018 m. kovo 19 d., pirmadienis

6h Run Jonava

Taigi, savaitgalį sudalyvavau taip ilgai lauktame bėgimo renginyje "6h Run Jonava". 

Varžybos paprastos - stoji prie starto linijos ir bėgi 6 valandas 1,5 km ratuku. 

Šioms varžyboms ruoštis pradėjau nuo pat metų pradžios. Sausį subėgau daugiau nei 300 km. Treniravau greitį ir ištvermę, o forma vis gerėjo. Vasarį nubėgau 5 km. Šis mėnuo buvo labiau skirtas kovai su gripu. Tad drastiškai krito treniruočių kolometražas. Kovą atsigavau ir nusprendžiau jau grįžti į treniruočių režimą, tačiau išbėgau tik 11 km krosą ir vėl teko kovoti su virusais. Likus savaitei iki varžybų ramiai karščiavau. Pasiruošimo laikotarpiu nubėgau 322 km.

Varžybų rytą svarsčiau, ar verta važiuoti į Jonavą, kai tokia fizinė forma. Nusprendžiau, kad prabėgsiu bent valandą laiko, nes labai norėjau sudalyvauti ir palaikyti šią puikią bėgimo organizatorių iniciatyvą "atgaivinti" Lietuvoje 6 valandų bėgimą.

Jonava pasitiko svetingai. Oras neblogas. Nedidelis minusas, švietė saulė. Bet... vėjas buvo žudantis, labai stiprus ir atšiaurus. 

Varžybas pradėjau lėtai, nes visiškai nežinojau, ko galiu tikėtis iš savo organizmo. Sakyčiau 10 km arba apie vieną valandą laikiausi pukiai. Pulsas pakildavo tik bėgant prieš vėją. Po dviejų valandų bėgimo pradėjo jaustis raumenų nuovargis. Kojos nebebuvo tokios eiklios.  Nemažai pastangų reikėjo bėgant prieš vėją, bet nemažai jis pridėdavo greičio, kai pūsdavo į nugarą. Įveikęs 25 km supratau, kad šiandienos mano maksimumas yra 30 km. Paskutinius ratus jau bėgau sunkokai, jaučiau kelių skausmą, o raumenis palengva kaustė mėšlungis. Tad vos tik įveikęs 20 ratą, nusėmiau laiko fiksavimo daviklį ir pasitraukiau iš varžybų. Visas mano pasirodymas užtruko 2 valandas ir 51 min. Kiekvieną kilometrą įveikiau vidutiniu 5:34 min/km tempu. 

Nors ir pasitraukiau iš varžybų, tačiau medalį atminimui gavau. Šiek tiek liūdna, kad nepavyko pasiruošti šioms varžyboms, tačiau pasiektas rezultatas nuteikė optimistiškai. Parako dar netrūksta, teks sąžiningai ruoštis kitiems startams.


P.S.
Varžybos buvo tikrai geros. Kažką "pramušė" emociškai, sakyčiau, sugrąžino pasitikėjimą savimi. Tad, nežinau, ar veikiamas endorfinų, ar geros povaržybinės nuotaikos, tą patį šeštadienio vakarą užsiregistravau į Cortina Sky Race 2018 varžybas, kurios vyks birželio mėnesį. Laukia 20 km su 1000 m pakilimo. 


2018 m. sausio 22 d., pirmadienis

2018 sezono pradžia

Šių metų pirmam pusmečiui susidėliojau savo varžybų planus ir pagrindinius startus. Pirmos svarbios varžybos, kuriose planuoju dalyvauti yra 6 valandų bėgimas Jonavoje kovo mėn. Taip pat tradiciškai ruošiuosi startuoti Kauno maratone birželio mėn. Kad nedingtų ryžtas dalyvauti, jau susimokėjau startinius mokesčius. Liko svarbiausia dalis - pasiruošimas. Taigi, kaip jis vyksta.

Šio sezono naujovė. Visada tingėdavau daryti, bet kokius pratimus, skirtus stiprinti liemeniui. Bet netyčia atradau programėlę mobiliajam telefonui, kuri siūlo 5 minučių "lentos" (plank) iššūkį. Esmė tokia, kad per dieną reikia skirti penkias minutes šiam iššūkiui, kurį sudaro 8 skirtingų plank pratimų serija.



Kažkaip mane užkabino šitas reikalas ir dabar jau 100 dienų, kai iš eilės kasdien darau po seriją pratimų. Iš pradžių buvo sunku, bet dabar tai jau tapo tokiu pat įpročiu kaip valytis dantis. Dar vienas privalumas, kad per dieną 5 minutes raumenų stiprinimui tikrai galima rasti.

Taip pat pradėdamas 2018 m. sezoną nusprendžiau pradėti bėgioti kasdien. Minimalus atstumas 5 km per dieną. Kol kas pavyksta laikytis šio plano. Kiek sunkiau sekasi su kitu planu - tvarkingai kiekvieną savaitgalį bėgti ilgąjį bėgimą, bet ir čia jau darau pažangą.

Tikiuosi šie metai bus sėkmingesni už 2017 m. ir vėl galėsiu džiaugtis naujais pasiekimais bėgimo trasose.